slovnik

Dva svědci

1. Potom mě posel, který se mnou mluvil, znovu vzbudil jako toho, kdo musí být probuzen ze spánku,

2. a zeptal se mě: „Co vidíš?“ Odvětil jsem: „Hle, vidím svícen, celý ze zlata, a na něm nahoře mísa se sedmi kahany. Všechny kahany na něm mají nahoře po sedmi hubičkách.

3. A nad ním dvě olivy, jedna z pravé strany a druhá z levé strany mísy.“ - Zachariáš 4:1-3

4. Nato jsem mu řekl: „Co znamenají ty dvě olivy po pravé i po levé straně svícnu?“

5. A dále jsem se ho otázal: „Co znamenají ty dva trsy oliv, které jsou nad dvěma zlatými žlábky, jimiž vytéká zlato?“

6. Tu mi řekl: „Ty nevíš, co to znamená?“ Řekl jsem: „Nevím, můj pane.“

7. Odvětil: „To jsou ti dva synové nového oleje, kteří stojí před Pánem celé země.“ - Zachariáš 4:11-14

8. Dva trsy oliv, které ze sebe vyprazdňují zlato (zlatý olej) skrze dva zlaté žlábky, jsou dvě nádí idá a pingalá.

9. U mužů, idá stoupá z pravého varlete a pingalá z levého varlete.

10. U žen, idá a pingalá stoupá z vaječníků.

11. To (idá a pingalá) jsou ty dvě olivy (chrámu) a ty dva svícny, které stojí před Pánem země. Toto jsou dva svědci, A kdyby jim chtěl někdo ublížit, vyšlehne oheň z jejich úst a sežehne jejich nepřátele; takto zahyne každý, kdo by jim chtěl ublížit." Zjevení Janovo 11:4, 5

ida a pingala

Idá a pingalá (Adam a Eva), dva energetické provazce

12. Solární a lunární atomy naší semenné energie, stoupají přes tyto dva gangliové provazce s názvem idá a pingalá.

13. Pravá nosní dutina je spojena s pingalou. Levá nosná dutina je spojena s idou.

14. Uvádí se, že solární atomy pronikají přes pravou nosní dutinu, a že lunární atomy pronikají přes levou nosní dutinu.

15. Jogíni a jogínky, kteří nebyli zasvěceni ve školách vnitřních mystérií, praktikují pránájámu s cílem přilákat do magnetického pole jejich nosu miliony slunečních a lunárních atomů z vnějšího světa.

16. Nicméně, jogín/ka, který/á je esoterickým zasvěcencem, nehledá venku ve světě májá. jogín/ka, který/á je esoterickým zasvěcencem, hledá uvnitř svého pravého Já.

17. Když jogín/ka, který/á je esoterickým zasvěcencem, praktikuje pránájámu, on/a jen chce, přimět svou sexuální energii, aby stoupala z varlat/vaječníků do posvátného kalichu svého mozku.

18. Pránájáma je esoterický systém pro transmutaci semene na kristickou energii.

19. Pránájáma je transmutační systém pro sexuální energii.

pranajama

Variace pránájámy, kde jogín uzavírá jednu nosní dírku a pak druhou

20. Když jogín/ka, který/á je esoterickým zasvěcencem, inhaluje pránu nebo vitálního Krista přes pravou nosní dutinu a vydechuje pránu přes levou nosní dutinu, a obráceně, když inhaluje přes levou nosní dutinu a vydechuje přes pravou nosní dutinu, to, co chce, není přilákat externí atomy, jak tomu věří nezasvěcenci, ale spíše vyzvednout solární a lunární atomy ze svých varlat/vaječníků do magnetického pole u kořene nosu.

21. Jasnovidec, který pozoruje gangliové provazce idá a pingalá jogína/ky, při praktikování pránájámy, uvidí čisté vody Amrita, prvotní vody Stvoření/Genesis, jak stoupají těmito dvěma nádí.

22. Swara je věda dýchání. Swara je posvátná věda dýchání.

23. Mantry pro nádech jsou TON-SAH-HAM a mantry pro výdech jsou TON-RA-HAM, jejichž zakončení na konci (ve varlatech a vaječnících) odpovídá rytmické kontrakci a expanzi nediferencované kosmické hmoty, Prakriti, Muláprakrti. (Viz Biorytmus od Mistra Huirakoču).

24. A tak, z mantry SVA-RA je vytvořena úžasná Swara, o které se píše v patnáctém verši Sivagama:

"Védy a Šastry (hinduistické posvátné knihy) se nacházejí uvnitř Swara. Uvnitř Swary se nacházejí tři světy. Swara je odrazem Parabrahmana (Jedinečný celek, Absolutno). To je důvod, proč někteří autoři uvádějí: Swara je život. A dodávají, Swara je hudba…“(Biorytmus napsaný mistrem Huirakočem, dr. Arnold Krumm-Heller, str. 72).

25. Swara pak tvoří základ tattev, protože se jedná o pět modifikací Velkého dechu. (Biorytmus).

26. Velký dech je Kosmický Kristus, Avalókitéšvara, Kwan-Jin, Melodický Hlas, Armáda Hlasu, jehož vůdce je Paramarthasatya, kterou toto lidstvo zná pod jménem Ježíše Krista.

27. Ježíš Kristus je největší zasvěcenec, který přišel na svět.

28. Armáda Hlasu je "Merkaba." Kočí, tohoto kočárku je Ježíš Kristus, Boží rabín z Galileje.

29. Ježíš Kristus je obyvatelem Absolutna, který se vzdal štěstí SAT, Neprojeveného, aby přišel na svět se Swarou, odrazem Parabrahmana.

30. Proto, pránájáma je kristická věda Velké dechu nebo kosmického Krista.

31. Velký univerzální Dech života, kosmický Kristus, přebývá v našem kristonickom semeni.

32. jogín/ka pracuje s Velkým dechem nebo kosmickým Kristem, který je uložen v kristonickom semeni, když provádí pránájámu.

33. Pránájáma (cvičení, které se skládá z hlubokých nádechů přičemž se snažíme vdechnutý vzduch, co nejvíce v sobě zadržet, a následně vydechování vzduchu, dokud nevyprázdníme plíce), také učí o pólech energie: jeden mužský pól se nachází v mozku (mozkomíšní nervový systém) a druhý ženský pól v srdci (velký sympatický nervový systém). Tak, jako když skrze magneto tvoříme dva póly v prostoru a tím vytváříme nové energie, a tyto nové energie nutí vytvoření třetího pólu, stejně tak, my tvrdíme, že třetím pólem je Déví-kundaliní, která se rodí ze sjednocení slunečních a lunárních atomů v triveni, která se nachází v kostrči.

34. Tyto dvě polarity, mužské a ženské - z Velkého Dechu - dokazují sexualitu prány a kundaliní.

35. Kundaliní je absolutně sexuální.

36. Lidé mají tendenci vidět sex jako něco špinavé a hrozně vášnivé, zatímco jogín/ka je nad touhou povznesený/á a uctivě projevuje respekt před gnostickým tajemstvím sexu, protože sex považuje za posvátnou roli Déví-kundaliní.

37. Jogín/ka ví, že vody Amrita (kristonické semeno) jsou místem, kde přebývá oheň.

38. Jogín/ka ví, že celá síla slunečního Logu přebývá v jakémkoliv semínku rostliny, zvířete nebo člověka.

39. Jogín/ka ví, že sex je posvátná síla, a že nesmí být zkažená smilstvem.

40. Dýchání přes pravou nosní dutinu se nazývá suria nebo pingalá. Prostřednictvím tohoto dýchání vyvoláváme vzestup solárních atomů z našeho semenného systému.

41. Dýchání přes levou nosní dutinu se nazývá chandra nebo idá. Prostřednictvím tohoto dýchání vyvoláváme vzestup lunárních atomů z našeho semenného systému.

42. S cvičením pránájámy posilujeme Tři dechy čisté Akáše. Tyto Tři dechy jsou kombinovány se slunečními a lunárními atomy našeho semenného systému za účelem probudit Déví-kundaliní.

43. Prána je Vitální Kristus nebo Velký dech. Tento Vitální Kristus je modifikován do Akáše, ve které se ukrývá Syn, Prvorozený, Puruša každé lidské bytosti.

44. Ákaša je modifikovaná do éteru a éter se přeměňuje na tattvy. Tattvy jsou původem ohně, vzduchu, vody a země.

45. Proto vše, co existuje, vše, co bylo, a vše, co bude, pochází z Velkého dechu, z kosmického Krista, z armády Hlasu, jehož vrchním velitelem je Ježíš Kristus.

46. Paranišpanna (absolutně štěstí) bez Paramartha (probuzené vědomí), není štěstí.

47. Ježíš Kristus dosáhl Paramartha a Paranišpanna. Přesto se tohoto štěstí Neprojeveného Absolutna vzdal, aby přišel a zachránil lidské bytosti a Bohy.

48. Když Elohim nebo velkolepí Dhjáni začali tkát v Božím klíně, tak křičeli bolestí, když rozjímali nad soumrakem Nestvořeného světla, které se zdálo, že zapadlo jako strašlivé zapadající slunce.

49. Ježíš Kristus, velký Paramarthasatya, prošel Dhjána-pasa a vstoupil do kosmické zahrady, aby zachránil Bohy, jejichž nesčetné panenské jiskry nebo dživy se degenerují a vyvíjejí během této mahakalpy.

50. Já, Samael Aun Weor, jsem byl svědkem všech těchto věcí. Viděl jsem, když tato Velkolepá Bytost vstoupila do svatyně a podepsala smlouvu spásy pro člověka a sám sebe ukřižoval na kříži.

51. Byl jsem svědkem počátku mahá-manvantary a podávám svědectví o všech těchto věcech.

52. Později, na začátku čtvrtého kola, Mistr poslal svého Buddhu, aby se pro něj připravil v tomto údolí slz. Tento Buddha, je jeho duše jménem Ježíš.

53. A jeho Buddha zapálil sedm věčných lamp.

54. A jeho Buddha pozvedl sedm hadů v sedmi kanálech svícnu.

55. A tak, když byl jeho Buddha Ježíš z Nazaretu připraven, tam v Jordánu, jeho zářivý Drak moudrosti vstoupil do něj, aby kázal lidem a Bohům.

56. Při té příležitosti již došlo k oběti. Velitel všech Vesmírných Kristů, Ježíš z Nazaretu, už se svou krví smyl všechny hříchy svatyně a podepsali pakt mezi lidmi a Kwan-Jin, Armádou Hlasu, Višnom, Usirem (Osiris), Velkým dechem.

57. Ježíš je svrchovaný usmiřovatel mezi lidskou bytostí a božstvím.

58. Nádí idá a pingalá jsou jemné vodiče sušumná-prány, kristickej sexuální energie.

59. Idá a pingalá se připojují k nádí sušumná v čakře múládhára.

60. Spojení těchto tří nádí v čakře múládhára se jmenuje mukta triveni. Toto setkání nádí se opakuje v čakrách anáhatě a adžňě.

61. Idá je studená a pingalá je horká.

62. Nádí pingalá je úzce spojena s činnostmi organické asimilace.

63. Idá je světlé barvy a pingalá červené ohnivé barvy.

64. Jogín/ka může zadržet pránu, která cirkuluje přes nádí sušumná v místě zvaném brahmarandhra, které se nachází v přední fontanely novorozenců.

65. Takto může jogín/ka vzdorovat smrti a žít celé věky.

66. Nicméně, toto je možné pouze pro jogína/ku který/á získal/a elixír dlouhého života.

67. Tento elixír je plyn i kapalina.

68. Tento plyn bílé barvy je elektropozitivní a elektronegativní.

69. Tento plyn zůstává uložen ve vitální hloubce, a tak zasvěcenec může udržet své fyzické tělo naživu po miliony let.

70. Tato kapalina dělá fyzické tělo subtilní.

71. To znamená, že fyzické tělo je absorbováno éterickým tělem a stává se nezničitelné.

72. Nádí idá a pingalá se nacházejí po stranách míchy.

73. Tyto nádí se proplétají kolem míchy v podobném tvaru jako číslo osm.

74. Nebeská cesta je uvnitř nádí sušumná.

75. Kundaliní stoupá po brahmanádí.

76. Brahmanádí se nachází uvnitř jiného velmi jemného kanálu, který vede po celé délce míchy a je známý pod názvem čitrá.

77. Sedm čaker známé pod jmény múládhára, svadhišthána, manipúra, anáhata, višúddha, adžňá a sahasrára, se nacházejí nad touto nádí čitrá.

cakry-sily

78. Budhi (Božská duše) se spojí se Šivom (Nejvnitřnějším), když kundaliní dosáhne čakru sahasrára. Toto je první zasvěcení Velkých záhad.

Cvičení pránájámy

79. Sedněte si na zem a překřižte si nohy v orientálním stylu. Tato pozice se v Indii nazývá padmasána.

80. Ukazovákem zavřete levou nosní dutinu a přes pravou nosní dutinu vdechněte pránu.

81. Nyní, s ukazováčkem a palcem zavřete obě nosní dutiny a zadržte dech.

82. Uvolněte levou nosní dutinu, přičemž pravá má být stále zavřená a vydechněte. Nyní se nadechněte přes levou nosní dutinu. Znovu zadržte dech a vydechněte přes pravou nosní dutinu.

83. Při nádechu si představte, jak sexuální energie stoupá přes nádí, která odpovídá nosní dutině, přes kterou vdechujete pránu.

84. Když posíláte vdechnutou pránu směrem dolů, tak myslete na Tři Dychy čisté Akáše, jak sestupují prostřednictvím nádí sušumná, idá a pingalá, aby probudili čakru múládhára, kde přebývá kundaliní.

85. Prána je očistný oheň, který čistí odpad, který ucpává nádí.

86. Závoje radžas a tamas jsou rozptýlené se sexuální transmutací během pránájámy.

87. S cvičením pránájámy se studentova mysl připraví pro dháranu, dhjánu a samádhi.

88. Učedník by měl cvičit pránájámu deset minut denně.

89. Učedník by měl vypít sklenici mléka nebo sníst lehké jídlo poté, co dokončí cvičení.

90. Učedníci mohou také cvičit ve stoje.

91. Učedník by měl pomalu vdechovat a vydechovat s myslí velmi dobře soustředěnou na cvičení pránájámy.

92. Existuje mnoho ásan a cvičení pránájámy, ale předchozí cvičení pránájámy je dostačující pro transmutaci sexuální energie studenta.

93. Učedník také může sedět na pohodlné pohovce k plnění svých cvičení.

94. Před zahájením svých cvičení, učedník se musí modlit ke svému Nejvnitřnějšímu tím, že nad Ním bude hluboce meditovat.

95. Učedník se musí hluboce soustředit na svou čakru múládhára a prosit svého Purušu (Nejvnitřnějšího), aby mu probudil kundaliní.

96. V orientální józe najdeme velké množství cvičení pro pránájámy.

97. Podívejme se na některé z nich: hluboké dýchání, sukha purvaka (jednoduchá pohodlná) pránájáma při chůzi, pránájáma při meditaci, rytmické dýchání, suryabheda, ujjayi, sitkari, sitali, bhastrika, bhramari, murchha, plavini, kevala kumbhaka atd.

98. Všechny tyto nesčetné různé druhy cvičení a ásan (pozic), sloužily k sestupnému oblouku vývoji života, ale nyní začínáme stoupající oblouk vývoje, a proto, celé toto obrovské množství pozic a cvičení, je pro novou éru Vodnáře zastaralé.

99. V dnešní době žije jogín/ka nové éry Vodnáře, aktivní život ve městech a protože zahajujeme novou éru Vodnáře, unikání do lesů někde na samotě, již není nutné. Tato éra je érou družnosti, spolupráce a bratrství, mezi všemi lidskými bytostmi bez rozdílu škol, ras, pohlaví, kasty či náboženství.

100. Všechna cvičení pránájámy mohou být praktikována v našem vlastním domě, bez příliš mnoho komplikací, a bez toho, abychom upustili od všech povinností vůči své rodině, společnosti a lidstvu.

101. jogín/ka musí být úplně cudný/á, jinak totálně selže.

Tato kapitola je z knihy "Kundaliní jóga," napsaná Samaelem Aun Weorem